Brzy to budou čtyři roky od zahájení spolupráce se společností AUTO KP Plus, největším prodejcem nových automobilů v Libereckém kraji. Za uplynulými čtyřmi lety jsme se ohlédli s vedoucím prodeje nových a ojetých automobilů Petrem Slavíkem a navštívil nás také ředitel AUTO KP Plus David Hall.
Za pár dní uplynou čtyři roky od nastartování spolupráce FK Jablonec a AUTO KP Plus. Byl to pro vás důležitý krok pro posílení značky v regionu?
Bezesporu určitě. Otevřelo nám to nové možnosti, byl to pro nás také počátek fungování ve sportovním prostředí a zároveň nám to přivedlo celou řadu nových zákazníků.
Pro FK Jablonec je spojení s AUTO KP Plus důležitým krokem k posílení klubové infrastruktury a vozového parku. Má to pro vás také pozitivní efekt, například ve zvýšeném vnímání značky v regionu?
Já bych řekl, že určitě ano. Dlouhodobě jsme v Jablonci nad Nisou a v regionu vykazovali neuspokojivé výsledky. A teď díky tomu, že se tady na silnicích objevily desítky vozidel, které jezdí pod jednotným označením, je situace jiná.
Již několik let je AUTO KP Plus jedničkou v Libereckém kraji jako prodejce nových automobilů. Jaké jsou ambice do dalších let?
Letošní rok je zcela výjimečný pro celý holding v tom, že jsme se pustili do nákupu dalších nemovitostí, zároveň budeme rozšiřovat služby pro zákazníky. A budeme řešit do budoucna rozšíření značek, které budeme zastupovat.
Své služby rozšiřujete také o prodej zánovních a referentských vozidel v nových prostorech. Je to právě ta cesta, kterou se chcete vydat?
Jedna z pozitivních věcí na spolupráci s Jabloncem je to, že díky tomu jsme schopni za rok vygenerovat daleko větší počet lehce ojetých, zánovních, referentských vozidel, což jsou vozidla, která jsou v posledních letech velmi atraktivní pro zákazníky. Jsme schopni je umisťovat na trh a tím si navyšovat počet prodaných vozů.
Petr Slavík, vedoucí prodeje nových a ojetých automobilů AUTO KP Plus
Vozový park FK Jablonec od značky Toyota je hodně široký, troufnu si říct na české poměry je spolupráce až nadstandardní. Vnímáme pozitivní ohlasy od zaměstnanců klubu, hráčů i realizačního týmu. Přináší nové zákazníky právě i zpětná vazba od uživatelů?
Určitě ano. Ten celý úspěch a smysl té věci je mj. založený na určité osobní rovině v tom, že tady v klubu máte lidi, kteří se v prezentaci a řekněme zastupování naší činnosti velice aktivně angažují. A díky tomu jsme schopní zaměstnancům, hráčům, rodinným příslušníkům, firmám na Jablonecku zainteresovaných ve fotbale auta prodávat. Ale důležitý je ten osobní rozměr, protože to nám funguje velice dobře.
FK Jablonec využívá vozy značky Toyota, jednu z nejprodávanějších značek na celosvětovém trhu. Vaše portfolio značek je však mnohem širší. Jaké značky mohou lidé v AUTO KP Plus najít?
S klubem máme spolupráci zaměřenou výhradně na značku Toyota. Je to díky strategickým podmínkám a možnostem. Nicméně zastupujeme osm značek, celé portfolio najdou fanoušci na našem webu www.autokpplus.cz. Takže to vše jsme schopni nabídnout zákazníkům.
Uživatelé automobilů v určitých časových etapách mění své preference, jaký typ automobilu chtějí. Co je teď aktuálně největší trend, o co je největší zájem?
Tak největší zájem je určitě o kategorii vozidel SUV. To je naprosto jednoznačné. A pak jsou to užitková vozidla v osobních verzích, která nabízí odvoz většího počtu lidí a většího množství zavazadel. Lidi dnes hledají prostor a ten nabízí osobní verze užitkových automobilů, od Toyoty Proace City nebo Proace Verso atd.
Máte nastavenou prodejní strategii, ale preference uživatelů se v průběhu změní. Dá se na to nějak pružně reagovat? Je to složitý proces?
My jsme závislí na tom, jaké portfolio modelů nám továrna nabízí. To znamená, že továrna ty své modely vymýšlí a vyrábí v nějakém předstihu, aby byla schopna se na trhu uplatnit. My to příliš neovlivňujeme, my jsme závislí na tom, co nám ta konkrétní značka dodá do prodeje.
David Hall, ředitel AUTO KP Plus
Hodně se rozšiřují alternativní pohony, například Toyota má hybridní pohony na vysoké úrovni. Jak jsme na tom v Libereckém kraji? Stoupá popularita těchto pohonných jednotek?
Ano, je to tak. Je to určitě prim. Alternativní pohony u nás vedou. Tím, že naše nejprodávanější značka je Toyota, tak dneska má v osobních autech téměř všechno výhradně v hybridních pohonech, tak se dá říct, že jednoznačně. Naftový motor u osobního automobilu si dneska u Toyoty nekoupíte, na rozdíl od některých jiných značek. Teď vede a ještě nějakou dobu povede hybridní technologie.
Uzavření spolupráce s Jabloncem bylo pro vás prvním vstupem do sportovního prostředí. Co vy osobně a fotbal? Máte rádi, sledujete ho?
Máme rádi. Já bych řekl, že jestli naše firma má nějaké výrazné specifikum, tak jedno z nich je, že máme hodně lidí, co fandí fotbalu, mají rádi fotbal. Fotbal aktivně hráli nebo ho pořád hrají. Napříč celou firmou je fotbal na všech možných úrovních nejoblíbenější a nejrozšířenější sport, takhle to vnímáme.
Po uzavření premiérové spolupráce s FK Jablonec jste s námi zažili také evropské poháry, konkrétně Evropskou konferenční ligu UEFA ve skupinové fázi, ale i kvalifikační zápasy třeba proti Celticu. Jak na to vzpomínáte a věříte, že se nám to i s pomocí silného partnerství s AUTO KP Plus zase v budoucnu podaří?
Určitě jsme rádi, že jsme měli možnost zavítat v rámci Konferenční ligy i do zahraničí. Jestli mi něco utkvělo v paměti, tak to byl zápas v Kluži, kde jsme asi v minus 10 seděli v té zimě (směje se). Ale byl jsem i v Alkmaaru, což byla zase trochu jiná úroveň, to bylo super. Kolega Libor byl tenkrát v Dánsku na Randers. Kvitovali jsme to velmi pozitivně. Samozřejmě, je nám líto, že od té doby se Jablonci nepovedlo hrát evropskou soutěž, ale pevně věříme, že se v budoucnu zase někam společně podíváme.Společnost AUTO KP PLUS HOLDING a.s. se od roku 1996 zabývá prodejem nových vozů. Od počátku se úspěšně orientovala na prodej a servis osobních vozů značky Suzuki, se kterou se brzy dostala do povědomí veřejnosti. Postupně přidala do svého portfolia další značky, a to: Fiat, Citroën Toyota, Nissan, Jeep, Opel a Hyundai. Nyní společnost AUTO KP PLUS HOLDING a.s. patří k největším prodejcům nových vozů v Libereckém kraji a je jedním z nejvýznamnějších prodejců značek Suzuki, Fiat, Citroën, Toyota, Nissan, Jeep, Opel a Hyundai v České republice. Pro tyto značky zajišťuje kompletní a komplexní záruční i pozáruční servis.